dilluns, 15 de setembre del 2008

1.TIM FINN, Feeding the Gods

Lluitant contra la temptació de començar amb qualsevol treball de Midnight Oil, encetem aquest “any de propostes oceàniques” amb el disc “Feeding the Gods” (2001) de Tim Finn, i destaquem ja d´entrada que, en el que serà una constant d´aquest llistat, cap dels dos, ni àlbum ni artista, rebran mai el reconeixement que mereixen.
La trajectòria artística de´n Tim Finn és llarga i prolífica (tant pel que fa a treballs en solitari com a col·laboracions de tota mena) però també podríem dir que erràtica. De la seva carrera se´n coneixen bé les etapes amb major impacte popular i comercial: els seus inicis com a líder fundador de Split Enz, (grup pioner de l´escena rock a Nova Zelanda), el seu pas breu però destacat per Crowded House (en Tim signà amb el seu germà Neil la composició de força peces del àlbum “Woodface”) i més darrerament l´exitosa col·laboració dels dos germans com a Finn Brothers.

Però de la seva carrera en solitari, amb tantes llums com ombres, no se´n sap gaire cosa, en part, tot s´ha de dir, per la seva indefinició com a proposta de pop-rock, on el talent d´en Tim no s´ha vist sempre reflexat en treballs de prou qualitat i solidesa, però val a dir que la premsa, la indústria discogràfica i potser el públic en general li han/hem donat l´esquena de manera quasi sistemàtica i força injustificada.
Sigui com sigui, “Feeding the Gods” és parada obligatòria en la seva discografia i en la nostra discoteca. En aquest treball hi trobem un Tim Finn més rocker que mai, potent i versàtil, al servei d´unes composicions ben originals, vestides amb guitarres contundents i reeixides en la recerca de l´equilibri entre ritme i melodia. De tot plegat en gaudireu plenament en peces com “Songline”, “I´ll never Know”, “Commonplace” o “Incognito in California”, (aquesta darrera composada per en Phil Judd, company d´en Tim a Split Enz) on el nervi i el dramatisme de la veu d´en Tim llueixen com mai abans.

Per últim dir-vos que aquest no és un disc que trobareu a qualsevol botiga de música de la cantonada, però si persevereu una mica no us costarà de trobar.

1 comentari:

Sílvia Font Jansà (Teràpia Gestalt) ha dit...

Acabo de llegir la teva primera crítica i m'agafa a la sisena cançó, una cançó tranquila al costat del record que tinc de les primeres, després d'haver-les escoltat per per primera vegada (valga la redundància).

Després de Sawdust And Splinters, em sorprèn agradablement la número 7: Dead Man, amb el canvi de ritme i volum que fa al cap de pocs acords d'haver començat.

M'agradaria que tots els músics ausies i kiwis entenguéssin el català i poguéssin llegir el que penses de la música que fan!!